5 treburi de rezolvat in New Delhi si o vizita la Templul Akshardham

Astazi sunt in cea de a -15-a zi de vacanta in India si ma rasfat cu un somn de 10 ore. E prima data de cand am venit in India cand imi fac somnul de frumusete, asa ca asta e un semn bun. (De cand am ajuns in India, cred in intuitie si superstitii si vad semne bune in orice). Acum imi amintesc ca am inceput ziua de fapt la 6 cand recepionerul de la hostel a venit sa ma trezeasca, fiindca ma astepta ghidul jos. Trebuia sa merg azi in excursie la Taj Mahal, dar cum mi s-a stricat aparatul foto m-am gandit ca ar fi mai bine sa merg duminica (doar ca am uitat sa anunt si ghidul), asa ca a venit saracu dupa mine. A rezolvat baiatul de la receptie problema (deseara ii dau o bere) si ghidul a promis ca va veni dupa mine maine. Deja stiu ca in India totul este posibil.


Templul-Aschardham-New-Delhi-impresii

Vacanta in India am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Zborul m-a costat 450 de euro pana in India luat de aici >>>Bilet de avion ieftin India . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in India In India eu am stat in numeroase hostel-uri si o saptamana am ales cazare la localnici prin AirBNB, o camera dubla pe care am platit 15 euro/apartament/noapte. Puteti citi detalii in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.

Care e planul meu pe ziua de azi?


1. In primul rand trebuie sa-mi repar aparatul foto! (nici nu vreti sa stiti ce stres am in vena din cauza asta si cum ma iau ametelile cand ma gandesc ce suma beton o sa am de platit)
2. Pentru care, pt prima oara de cand sunt in India, trebuie sa folosesc ATM-ul, fiindca nu mai am bani cash.
3. Printre altele ar fi cazul sa imi spal si hainele, fiindca in rucsac nu mi-a ramas decat 1 tricou curat (din cele 13 aduse)
4. Sa ma rasfat cu ceva preparate culinare (in ultima saptamana am mancat doar orez).
5. Ar trebui sa ma gandesc ce voi face incepand de luni, spre ce zari din India sa ma indrept

Apoi daca imi mai ramane timp vreau sa vizitez un templu ce mi l-au recomandat fetele din camera

1. De ce nu-ti spune nimeni cum sa scoti bani in India?


Merg la bancomat, astept la coada, intru intr-o cusculie de 2 pe 2m, bag cardu, bag pinu si-mi vorbeste bancomatu: Error!!! Merg la un alt bancomat, de la o alta banca, din nou bag cardu, bag pinu si nu se intampla nimic. Nici un `withdraw money` in mortii lui de bancomat. Al treilea bancomat e tot din asta inteligent ce-mi zice `Eroare`. Deci sa mor nu alta! Ce ti se poate intampla mai rau, decat sa ramai fara bani in India? Nimic, va asigur eu! Mori dracului de foame .... la fel ca toti ceilalti.
Dar dupa 5 incercari m-am desteptat! Va spun eu cum se face, pentru ca aici nimeni nu-ti spune si nu scrie nicaieri. Deci: bagi cardu, bagi pinu, scoti cardu, astepti cateva secunde si apoi iti apar toate operatiunile. Daca astepti prea mult pana sa scoti cardul iti spune Eroare. Sistemul asta al lor e super tampit, practic scoti bani de pe card, fara ca, cardul sa fie inauntru. Deja ma puteau falimenta indienii in cate bancomate mi-am bagat pinu si am plecat apoi cu cardul la mine!
Stau linistita, fiindca intuitia mea imi zice ca azi voi avea o zi buna. Indienii `destepti` n-au fost in urma mea la bancomat, fiindca am verificat si am toti banii pe card. Nici un leu nu lipseste, decat, comisioanele celor de la BRD, normal, ca astia repede isi sustrag banii.

2. Cum sa iti repari in India un aparat foto, gratis?


As vrea sa va zic secretul, sa va zic un magazin anume, un domn anume, dar nu stiu. Ideea e ca m-am tot plimbat pe aici prin cartier si am intrat la toate studio-urile foto de pe strada. Am dat aparatul la fiecare domn ce lucra acolo, sa-l vada, sa-l testeze, sa-mi zica ce are si cat ma costa sa-l repar. Am un aparat foto smecher, un Sony Alpha deci va dati seama ca toti se inghesuie sa-l repare stiind ca pe monstrul asta, ma pot taxa mult. Ca doar daca ai aparat foto scump, platesti scump, chiar daca n-are nici un bai mare. Ideea e ca nimeni nu stie sa-l repare, dar dupa 2 ore de intrat si iesit din studio-uri foto (ca aici sunt cate 5 pe fiecare strada) aparatul meu face poze ca nou. Nu stiu cine, ce butoane a apasat, dar pozele ies excelente. M-as duce sa-i platesc omului macar o inghetata, dar fiindca habar n-am cine l-a reparat, imi cumpar inghetata mie si sper ca toata karma sa ajunga la el!

India-turban

3. Cum sa iti speli hainele intr-o vacanta in India


Cei de la hostel mi-au propus sa le spal la ei. Platesc 100 de rupi(6ron), imi cumpar singura detergent, le bag la masina, apoi imi iau singura teancul de haine, le duc la etajul 4 in brate si le intind pe sfoara. Pana aici n-ar fi nici o problema, dar noroc ca am urcat sa vad cum arata sforile inainte sa bag hainele in masina. Sunt evident pline de rugina (de la umiditate) si soparlele gecko stau intinse la soare direct pe uscator. Parca nu mi-as pune hainele aici, asa ca cer directionari spre o spalatorie cu plata. Merg la spalatorie cu plasa dupa mine, platesc 150 de rupi si voi reveni in 2 zile dupa ele. Poate vor fi puse la uscat in acelasi conditii, dar macar nu le vad. :)))


4. Despre mancarea din New Delhi


Nu stiu daca v-ati prins (mai exact daca ati citit articolele precedente) dar in ultimele zile am mancat tot mai putin. Ideea e ca fetele de la mine din camera se plang de dureri ingrozitoare la stomac. Tanya (fata din Urguay) a stat la baie o noapte intreaga si cand s-a intors in camera sa-si ia apa, a reusit sa vomite tot holul. A doua zi a inceput si Amy sa se planga de niste crampe ingrozitare dupa ce facuse un tur culinar prin Old Delhi cu o agentie de renume din India. Ea spune ca locurile de unde a mancat aratau salubre, dar ca stomacul nostru de europeni nu e obisnuit cu mancarurile astea de pe aici, picante si puternic condimentate. Este si un film numit Delhi Belly (travelers diarheea) deci se stie ca nu e indicat sa mananci orice, de oriunde. Acum dupa ce le-am vazut pe fete, ma feresc tot mai tare de mancare, asa am ajuns sa mananc doar orez. Nu vreau sa pierd nici o zi stand in Hostel bolnava, asa ca niciodata nu e momentul oportun sa ma risc. De exemplu daca azi ma imbolnavesc, maine nu mai pot pleca la Taj Mahal.

Raja, colega noastra de camera din Sudul Indiei, ne asigura ca cea mai buna mancare e cea de pe strada. Focul ucide toti microbii si toate bacteriile si se gateste in fata ta. Vezi ingredientele, vezi bucatarul, vezi vasele, vezi totul. Raja zice ca nu pot sa plec din New Delhi fara sa incerc macar o data street food, ar fi o insulta fata de cultura locala, asa ca la insistentele ei mergem impreuna la o tejghea de unde mananca ea aproape in fiecare seara si ma asigura ca nu o sa patesc nimic. Sunt la mana lui Raja. Daca am sforait in vreo noapte sau am deranjat-o cu ceva, acum se poate razbuna pe mine :))) Comandam doua portii de noodles cu legume si asteptam cuminti pana ce un indian simpatic arunca in wok toate ingredientele si vreo 5 sosuri din niste sticle de plastic vechi. La final primesc o portie enorma de paste, ce se revarsa de pe farfuria de carton si platesc doar 25 rupi (1.5 ron). Gustul este extraordinar! Asemenea bunatate n-am mancat la nici un restaurant chinezesc, asa ca daca mi se face rau, macar voi sti ca mancarea era buna (la gust).
Dupa pranz se cade sa ne rasfatam cu un desert indian pe care Raja insista sa-l luam de la o dugheana mica unde o doamna vinde prajituri facute de ea. Din nou merg pe mana ei si incerc 3 feluri de prajiturele. Toate sunt exagerat de dulci, dar incerc sa nu afisez asta, ca sa nu o dezamagesc pe Raja. 

prajituri-Indiene

5. Spre Himalaya, spre Varanasi sau spre Mumbai?


De cand am venit in Nord ma tot gandesc cum sa-mi impart zilele de vacanta. Am prea putine zile si sunt prea multe de vazut. Ma dispera si distantele mari, pe care mi-as pierde mult timp aiurea. In total mi-au mai ramas cam 2 saptamani in India. Ultima saptamana o voi petrece in Kerala (in Sud fiindca de acolo zbor spre Kuala Lampur) si o saptamana e doar in grafic, fara nici un program.

*In Nord, in Himalaya mi-ar placea sa vad foarte multe locuri (Leh, Shrimla, Manali, Dharamsala, Amritsar) si n-as avea cum in asa putin timp. As face totul pe fuga. In plus o sa ma coste foarte scump zborul final spre Kerala. Practic ar trebui sa zbor in linie dreapta de la extremitatea din Nord la cea de Sud a Indiei. Cu toate astea, visez la locurile alea.

*O alta varianta ar fi sa merg spre Est, in Varanasi, dar lumea imi spune, ca nu va fi o calatorie usoara si ca temperaturile acolo sunt mai ridicate decat in New Delhi. Nu stiu cum sa va spun dar eu de abia respir si aici. Totusi, Varanasi e un loc incarcat de traditii si spiritualitate, ar fi ceva diferit fata de tot ce am vazut pana acum.

*Poate in final cobor prin Rajasthan, pana in Mumbai si apoi iau un zbor spre Kerala. Mi-a placut mult Jaipur (orasul vazut ieri) si acum imi sta capul si la celelalte orase colorate din Rajasthan.

Sunt atat de multe variante ... le vreau pe toate! De ce nu mi-au dat astia viza pe 6 saptamani?

Ar trebui sa fac un pas astazi, sa imi cumpar un bilet de tren sau de avion acum, dar nu ma pot hotara. Decid sa vad prima data Taj Mahal (fara sa-l vad nu plec din New Delhi) si apoi las totul in mana sortii. Voi alege pe moment .... varianta cea mai buna.

india-harta-turistica

6. Templul Akshardham, cel mai mare templu hindus din New Delhi


Nu pot spune ca mai sunt obiective turistice in New Delhi pe care as vrea sa le vad neaparat, dar fetele din camera insista sa merg sa vad Templul Akshardham, fiindca e o minune. O bijuterie de cladire, pe care fetele l-au comparat cu Taj Mahal. Sincer, eu nici nu auzisem de el pana sa-mi spuna ele, dar daca imi sugereaza sa merg cu asa ardoare si oricum nu fac nimic util aici, m-am hotarat sa ma duc sa-l vad. Fiindca nu mai suport caldura din New Delhi, o rog pe Raja sa ma ajute sa comand un taxi prin Ola Cabs. Am de gand sa fentez caldura, iesind din aerul conditionat din camera, in cel din masina si apoi direct in cel din Templu! Lucru care imi iese, cu precizarea ca o data ce am ajuns la Templu zici ca am ajuns intr-o parcare de mall. Locul acesta e atat de mare incat nici nu vezi Templul, iar pe 5 coloane cu gratii din otel (ca la aeroport) intram pe rand prin portile cu scanner. Apoi sunt dirijata spre o alta zona cu coloane, la fel de mare, unde trebuie sa las geanta (cu telefon si aparat foto) intr-un dulapior, pt care mai astept la coada 30 de minute. Atatia oameni cati am vazut aici nu ies nici la protestele din Piata Constitutiei. E o mareee de oameni! Ma gandesc ca toti acesti indieni sunt si ei turisti, fiindca cine e nebun sa vina sa-si spuna rugaciunea la Templul Akshardham daca trebuie sa astepti peste 1 ora ca sa intri? Imi pare tare rau ca fotografiile sunt interzise, dar daca tot am batut atata drum si e gratuit, ar fi pacat sa nu il vad.

apus-in-New-Delhi

Templul-Aschardham-New-Delhi

Templul-Aschardham-New-Delhi

Lucru ce mi se confirma o data ce pasesc pe domeniul templului, unde o cladire enorma si foarte, foarte frumos sculptata, straluceste in lumina soarelui. Observ detalii florale, dansatori, zeitati si muzicieni pe toate suprafata Templului, ceea ce ii da o structura unica.

Caldura e infernala, dar o data ce pasesc inauntru, ma simt in paradis. Spatiul e imens si aglomeratia de la intrare se decongestioneaza prin gradini, expozitii religioase & spirituale si centrul de informare despre hinduism.

Templul-Aschardham-New-Delhi

Templul-Aschardham-New-Delhi

Daca ajungeti in New Delhi si aveti cateva ore libere, va recomand sa mergeti, locul e intr-adevar de o grandoare comparabila cu Taj Mahal, doar ca se bucura de o popularitate mai mica!
Seara m-am hotarat total spontan sa merg in Old Delhi si sa iau cartierul la pas. Mi-e putin frica, dar ceva ma cheama inapoi in haosul si nebunia de acolo. Urmeaza sa va povestesc cum a fost pe indelete in articolul urmator. 

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in INDIA? Citeste tot jurnalul meu de calatorie 


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

2 comentarii: