Drumul spre India - Episodul 1

Din ziua cand mi-am cumparat biletul de avion spre India vizualizam mental plecarea mea. Ma vedeam plina de emotii, de stres, luandu-mi cu greu ramas bun de la prieteni si cei dragi. Adevarul e ca lucrurile s-au derulat cu totul altfel. In ziua plecarii m-am trezit cu o ora inaintea alarmei, mi-am verificat din nou bagajul, am mai scos cateva lucruri din el reusind sa-l reduc la 8.5 kg, m-am imbracat, mi-am sunat familia si prietenii, am povestit normal si incurajarile lor mi se pareau dintr-un alt film, eram atat de pregatita sau de anesteziata, incat nici nu simteam ca am nevoie de ele. Ma simteam bine, fericita, curioasa, totul era atat de perfect incat mi-a trecut de tot frica de zbor cu avionul si am uitat complet de escalele lungi, ce urma sa le fac in Istanbul si Mumbai.

drumul-spre-India-blog-calatorii
Vacanta in India am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Zborul m-a costat 450 de euro pana in India luat de aici >>>Bilet de avion ieftin India . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in India In India eu am stat in numeroase hostel-uri si o saptamana am ales cazare la localnici prin AirBNB, o camera dubla pe care am platit 15 euro/apartament/noapte. Puteti citi detalii in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.
Primul zbor spre India, prima avalansa de emotii
Primul zbor era asa de incalzire Cluj-Istanbul 1h30 min. Tot zborul a fost lin, fara turbulente, fara copii plangaciosi, fara oameni pretentiosi, aproape zborul perfect daca la aterizare, exact atunci in ultimele 2 minute cand vezi deja aeroportul si aprope simti pamantul sub picioare nu ar fi facut pilotul o miscare brusca de urcare, cu viteza maxima. Pentru un minut avionul nostru s-a transformat in racheta ce zbura cu viteza luminii spre o alta planeta. Toti pasagerii s-au panicat, incepeau sa-si aranjeze centurile, se uitau ingrijorati unii la altii si bombaneau incet supozitii cum ca poate avem probleme tehnice, ne prabusim, nu vom mai putea ateriza .... Reactia mea a fost incredibila. Alta data m-as fi apucat de plans instant, as fi tremurat toata de frica si as fi jurat ca nu o sa ma mai urc intr-un avion niciodata. Dar de data asta am ras. Primul gand ce mi-a venit in cap in timp ce zburam rapid spre 10 000 de metri a fost ca daca e sa mor acum, am avut o viata scurta dar foarte frumoasa. Daca vom supravietui inseamna ca asta e doar prima aventura si avalansa de emotii din aceasta calatorie spre India si ar trebui sa zambesc. Ceea ce am si facut. Apoi pilotul ne-a anuntat ca nu i-au dat voie sa aterizeze si mai trebuie sa survolam deasupra Istanbulului 15 minute. Nimic grav.

Tucia-Istanbul-aeroport

Tucia-Istanbul-aeroport

Am ajuns in India 
In Istanbul am avut o escala de 6 ore pe care nici nu le-am simtit fiind intretinuta in discutii interesante cu cu cuplu in varsta din Cluj ce zburau spre Seul si erau super impresionati cum merg eu asa singura in India, prima oara in Asia, nu mi-e frica? Mi-au dat 1000 de sfaturi (desi ei nu fusesera in India fiindca ziceau ca au inca unele retineri) dar toate incurajarile lor mi-au prins foarte bine.
Ne-am despartit cu multe urari de bine, apoi m-am indreptat spre avionul meu, o nava spatiala imensa al companiei Turkish Airlines. Zborul spre Mumbai a durat doar 4 h si jumatate, o nimica toata avand in vedere ca tot cam atat faci pana in Portugalia sau in Maroc. Asa ca ce ti-e capatul Europei sau India? Timpul a zburat uitandu-ma la filme si motaind pe ici pe colo pana am fost anuntati ca aterizam la Mumbai, unde am avut primul contact cu India. Sincer ma asteptam la un aeroport din clasa celor din lumea a treia dar in schimb aeroportul din Mumbai e super modern, plin de magazine de lux, covoare persane enorme, lampi extravagante, iar in mijloc este un muzeu ce dezvaluie putin despre viata in India. Per total a fost o surpriza placuta.
Singura problema a aparut cand am iesit afara sa iau o gura de aer. Era 5 dimineata, temperatura era de 25 de grade dar eu le-am simtit 40. Am transpirat instant si simteam ca de abia pot sa respir. Am inceput sa ma panichez. Cum voi face eu fata pe timpul zilei cand va fi si mai cald? Nu ... cu siguranta nu am cum sa fac fata. E clar am sa mor in India, daca nu de vre-o boala, atunci de caldura. Sa-mi aminteasca cineva, de ce n-am stat eu confortabil acasa?
Apoi a urmat partea si mai urata, procedura de intrare in India, viza, amprente, intrebari, arata pasaport, bording pass, iara pasaport, urca la etajul 4, coboara la subsuol, umbla prin coridoare kilometrice, iara control de pasaport si boarding pass, ia liftul in sus, mergi la dreapta 10 minute, treci prin alt control, o doamna ma verifica cu diverse aparate zici ca-s ceva traficanta, iara control de pasaport, iara umblu de-mi sar capacele sa bag bagajul la cala pt urmatorul zbor spre Bangalore, iara cauta poarta de imbarcare, in total vreo 2 ore de mers, aratat pasaport, boarding pass, raspuns la intrebari etcc.

Aeroport-Mumbai-india

Aeroport-Mumbai-india

bilet-de-avion-ieftin-India

India-aeroport-blog-calatorii

India-Mumbai-blog-calatorii

poza-Mumbai-priveliste


Ultimul zbor spre Bangalore
Cand am decolat din Mumbai si am vazut favelele de langa aeroport si slum-urile din centru din care mai rasare cate un zgarie nor m-am bucurat enorm ca nu am ramas in Mumbai si zbor rapid de acolo. Cred ca nu mi-ar fi placut sau poate doar caldura si privelistea din avion nu au fost combinatia cea mai reusita pentru o prima impresie despre un oras din India.
Zborul pana in Bangalore dureaza 1h 30 min cu Air India, compania nationala care nu arata atat de jalnic cum m-am asteptat dar nici nu se poate compara cu Tarom-ul nostru, nici macar cu Wizz Air sau orice harb de avion low-cost european. E destul de murdar, unele huse de pe scaune sunt rupte, iar in depozitul de bagaje e rasa culoarea jos. Nu vreau sa va zic ce senzatii m-au incercat la decolare, deja si oboseala isi spunea cuvantul, dar pana la urma am reusit sa adorm si sa ignor total toate turbulentele si zdrunciniturile aripilor ce sunau intr-un mare fel. 
M-am trezit cand stewardeza m-a anuntat ca aterizam si trebuie sa-mi pun centura de siguranta. Atunci am vazut toate terenurile verzi ce inconjoara Bangalore, culturi de palmieri, o priveliste desprinsa din paradis. Cand am iesit si am simtit vantul ce bate usor deja eram incantata. Poate totusi nu o sa mor de caldura.

Bangalore-Sudul-Indiei

Bangalore-Sudul-Indiei

Bangalore-Sudul-Indiei

Primele ore in Bangalore
Aeroportul e mic si totul se misca repede. Un amic ma astepta in fata aeroportului alaturi de alti indieni, ce au scrise numele pasagerilor pe care ii asteapta. Nu e ingesuiala, nu e agitatie, nimeni nu ma intreaba de sanatate. Culmea culmilor, nici un taximetrist nu sare pe noi. Parca tot ce citisem eu pe alte bloguri, toate imaginile din filme, tot ce-mi imaginam eu nu avea nici o treaba cu realitatea. Ne indreptam incet spre statia de autobuze de unde luam autobuzul nr 8 ce ne duce spre cazare. Din autobuz Bangalore seamana bine cu drumul ce l-am facut de atatea ori de la aeroportul din Casablanca. Multe randuri de palmieri, multa verdeata si flori, blocuri cu acoperis plat ce par neterminate, oameni ce ai impresia ca merg spre nicaieri, carari formate prin iarba, uneori munti de gunoaie, stadioane parasite. Autobuzul nu e deloc aglomerat, nu merge cu o viteza naucitoare, nu face slalom prin aglomeratie, deja e ciudat.

Oare asta e India despre care se plange toata lumea?

😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in INDIA? Citeste tot jurnalul meu de calatorie 


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

7 comentarii:

  1. Iti mulțumesc pentru ca ma plimbi și pe mine cu gândul prin atâtea locuri interesante! Abia aștept să citesc și următoarele episoade!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place sa calatoresc prin India, prin tine. Povestesti fain!
    Stii ca evit destinatiile prea vocale, precum Istanbulul, dar nu pot sa neg faptul ca ma fascineaza cultura lor. In fotografia deasupra Mumbaiului, ce contrast intre cladiri, turnuri si o mare de sclipici colorat de case minuscule, ingramadite...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mihaela! Mumbaiul arata infricosator din avion, era si o zi innorata, dar oricum m-am speriat putin cand am ajuns acolo. Bine ca n-am ramas :)

      Ștergere
  3. Teo Ara8:30 a.m.

    Wow! Deci, pana la urma te-ai hotarat sa "cuceresti"India! Calatorie frumoasa si sunt convinsa ca si pe tine te va cuceri India, ca pe atatia altii

    RăspundețiȘtergere
  4. Cri, am fost in septembrie-octombrie 2016

    RăspundețiȘtergere