New Delhi - zborul, planificarea vizitei si primele impresii - Episodul 14

O noua dimineata, o noua aventura in India! Azi sunt in cea de a-12-a zi de vacanta in India si voi zbura din Bangalore spre New Delhi. Un nou stat din India, un nou capitol al acestei vacante. Am in plan sa vizitez New Delhi in 3 zile si sper sa reusesc sa compresez cele mai frumoase locuri din capitala Indiei in acest scurt timp. Din nou am dormit doar 4 ore din cauza incurcaturii cu Hotelul. Din nou simt ca fac totul teleghidat. Un pas in fata unui alt pas. Prima data ma uit cum pot sa ajung la aeroport. Din zona unde este hotelul nu am nici un autobuz asa ca trebuie sa iau un taxi. Prin aplicatia Ola Cabs cea mai ieftina varianta imi da un Shared Car cu 1000 de rupii (60 ron). Nu e tocmai ieftin dar e singura solutie. Oricum din nou sunt foarte multi km. Pasii urmatori au fost sa imi incarc telefonul in aeroport, sa imi bag bagajul la cala, sa imi descarc un ghid turistic cu New Delhi pe laptop, sa imi anunt parintii ca zbor spre capitala si sa ma pun pe citit.

new-delhi-impresii-personale
Vacanta in India am facut-o pe cont propriu. Informatii utile de organizare:
*Zborul m-a costat 450 de euro pana in India luat de aici >>>Bilet de avion ieftin India . Vrei sa te cazezi la Hotel? Rezerva aici >>> Hotel-uri ieftine in India In India eu am stat in numeroase hostel-uri si o saptamana am ales cazare la localnici prin AirBNB, o camera dubla pe care am platit 15 euro/apartament/noapte. Puteti citi detalii in acest articol >>> Toate apartamentele in care am stat pe AirBNBVrei sa inchiriezi si tu o camera/apartament la localnici? Iti ofer un voucher de 100 ron pe care il poti folosi la cazare oriunde in lume, la prima ta rezervare, daca iti faci un cont nou (gratuit) >>> VOUCHER 100 RON AICI.

Ce stiu momentan despre New Delhi? Mai nimic


Ca e capitala Indiei, ca orasul e o nebunie curata, ca siguranta pe strazi e redusa in special in timpul noptii, ca are unele dintre cele mai vechi monumente din India si ca este poarta de plecare catre aproape toate destinatiile din Nordul Indiei. Cu alte cuvinte cand calatoresti in India este destul de dificil sa eviti capitala. Desi multi mi-au spus sa o evit, mi-am rezervat doua nopti in New Delhi ca sa vizitez in mare orasul si apoi sa plec mai departe spre Agra (unde e Taj Mahal). Nu stiu exact ce e de vazut si de facut in New Delhi asa ca voi avea fix 3 ore ca sa ma documentez, pe zborul Bangalore-New Delhi. Sincer cand am platit 100 de euro pe biletul de avion mi s-a parut enorm avand in vedere ca e un zbor intern, dar acum cand vad ca face 3 ore ... ei bine ... e comparabil cu o cursa Romania-Spania, deci e de inteles. Distantele sunt gigante in India!

Informatii pentru o vizita in New Delhi


Zborul spre New Delhi nici nu l-am simtit fiind prinsa in toata euforia calatoriei. Tot ce citesc despre New Delhi mi se pare fascinant:

* Populatia de 16 milioane de oameni mi se pare infricosatoare. Ganditi-va ca aproape toata Romania e concentrata in acest oras! 

*Trec apoi la clima si vad ca recordul de temperatura inregistrat a fost de 48 de grade! O my God! Clima e subtropicala cu veri fierbinti si umede (musonul) si ierni aspre. Acum e sfarsitul lui septembrie, au iesit din muson dar trebui sa ma astept la 30-32 de grade cu umiditate ridicata. 

*Organizatia de sanatate mondiala a clasat New Delhi pe locul 1 in Topul celor mai poluate orase din lume! Probabil din cauza smogului nu voi vedea cerul albastru niciodata si fiind alergica la praf ma astept la tot felul de edeme si reactii pe piele.

*Religia, asa cum mi-a zis si prietenul Vaibhau e hindusa (80%), minoritatile fiind de musulmani, budisti, evrei, etc.

*Obiectivele turistice sunt intr-un numar foarte mare. Au nu mai putin de 1000 de cladiri ce fac parte din Patrimoniul Istoric al Indiei. Pe langa astea mai gasim intr-un numar foarte mare parcuri, gradini si lacasuri de cult.. 

*Din punct de vedere istoric New Delhi este doar un mic teritoriu din Delhi. Practic au unit 7 mari zone 1.Quila Rai Pithora, 2.Siri, 3.Tughlaqabad, 4.Jahanpanha, 5.Firozeshah Kotla, 6.Din Panah si 7.Shahjahanabad. Toate aceste zone sunt acum de interes turistic, adunate sub numele New Delhi.

* New Delhi a devenit capitala Indiei destul de recent, in 1931. Pana atunci capitala era la Calcutta.

*Cel mai mare proiect de infrastructura din lume este acum in derulare pe tronsonul New Delhi - Mumbai! Numeroase autostrazi, 6 aeroporturi, 2 port-uri vor conecta 24 de Orase Smart!

*New Delhi se mai lauda si cu: Cel mai mare bazar din Asia! Cea mai mare piata de condimente din Asia! Cel mai inalt minaret din Asia! Unicul templu al tuturor religiilor din lume!

SI ATENTIE:

*New Delhi a fost numita una din cele mai verzi capitale din lume cu al doilea cel mai mare numar de pasari dupa parcul national Nairobi din Kenya! (Asta chiar mi se pare SF, pentru un oras atat de populat si poluat).

*Ultima curiozitate, ce imi atrage atentia in Ghidul Turistic, este Muzeul WC-urilor! Poate nu stiati, dar sunt pasionata de muzee iesite din comun, asa ca mi-ar placea sa-mi imbogatesc arhiva cu acesta. Totusi e o contradictie in capul meu, fiindca prietenii imi ziceau la un moment dat, ca Presedintele actual a fost ales fiindca a asigurat populatia ca va construi nu stiu cate milioane de wc-uri. Da, in India asta e o problema grava!

new-delhi-India-poza

Dupa 3 ore de rasfoit ghidul turistic despre New Delhi simt ca stiu totul si nimic


Mai exact acum sunt mai familiara cu orasul, am mai multe informatii insa din punct de vedere turistic sunt tot in ceata. Sunt atat de multe locuri incat nu stiu cum le-as putea concentra pe trasee turistice in 2-3 zile. 

Dupa ce termin cu toate formalitatile si imi scot bagajul de la cala, imi pica fisa. Ce ar fi sa merg la informatii turistice sa ma lamureasca doamnele de acolo? Doamne ce inteligenta sunt! 

Agentele de turism din aeroport sunt foarte dragute si deschise sa ma ajute. Imi spun ca orasul il pot vedea pe cont propriu fiindca aproape toate obiectivele turistice au in apropiere statii de metrou, doar ca varianta asta poate fi obositoare. Daca imi doresc o varianta mai usoara atunci un tur turistic de o zi cu autocarul sau cu masina privata mi-ar fi de mare ajutor daca doresc sa concentrez cat mai multe obiective turistice intr-un timp relativ scurt. Sincer nu stiu exact cat voi sta, totul depinde de cum ma simt aici, cum rezonez cu orasul. Daca imi place pot sa ii aloc maxim 3 zile! Daca nu imi place voi pleca dupa o zi spre Taj Mahal. 

`-Atunci iti dam adresa celui mai mare operator de turism din Delhi. Cauta biroul lor chiar in seara asta si rezerva-ti un tur pe maine, ca sa nu mai pierzi timp.
-Ce idee buna! Asta am sa fac!`

Ies din aeroport increzatoare ca totul va fi bine. Sunt entuziasmata, dar in continuare mi-e groaza. Sunt atat de multe noutati. Ma aflu in cel mai mare oras din India! Sunt o furnicuta printre milioane de indieni. Urmeaza sa ma cazez la un hostel, intr-un dormitor comun. Oare cum va arata Hostelul? Oare o sa pot sa dorm acolo? Voi fi in siguranta? Este New Delhi un oras atat de infricosator pentru femeile ce calatoresc singure, precum se spune? Daca ma pierd? Daca o sa ma asfixiez de la praf si caldura? 1000 de intrebari imi vin in minte in timp ce iau un autobuz de la aeroport spre metrou.

Ajung in centru cu metroul. Pana acum m-am descurcat! Totul functioneaza usor, ca in marile capitale din Europa. Dar aici lucrurile se complica. In fata statiei de metrou sunt cateva zeci de tuk-tuk-uri. Citisem in ghidul turistic ca in fata statiilor de metrou si de gari se fac un fel de `Conferinte a sarlatanilor din New Delhi`! Sa nu ai niciodata incredere in oamenii de aici! Bine, bine, dar totusi am nevoie de o masina sa ajung la Hostel. Intreb un sofer de tuk-tuk cu cat ma duce si imi cere 500 de rupi. Refuz. Al doilea imi cere 1000 de rupi. Al treilea 300 de rupi. Bun, 300 de rupi e o suma mai acceptabila dar cand ii zic numele Hostelului, imi cere adresa. Adresa nu o am, dar o pot scoate de pe telefon. Asta daca mi s-ar conecta la internet, dar nu stiu de ce dracie nu merge! Deloc! Nu am internet! Incerc facebook, nu se conecteaza. Incerc instagram, nu se conecteaza. Chrom-ul e tot mort. 

aglomeratie-New-Delhi

Fara net n-am adresa. Fara adresa nu ajung la Hostel. Fara Hostel nu am unde sa dorm.


Incep sa rad. Alta data as fi plans, dar acum stiu deja ca totul e complicat in India si ca la final toate se rezolva, asa ca stau calma. Candva, cumva, o sa-mi pice o idee! Ma plimb in sus si in jos in fata statiei de metrou. Stiu ca arat ca o nebuna, dar nu conteaza. Tot incerc sa ma gandesc de ce n-am net. Aseara am folosit netul si mergea. N-am avut cum sa termin 2 Gb intr-o saptamana! Idei nu imi vin, timpul se scurge, curand o sa se intunece, apelez din nou la prietenii din Bangalore. Lor nu li s-a intamplat niciodata asa ceva. Imi dau numarul de la relatii cu clientii sa sun acolo, sigur ma stiu ei ajuta mai bine. Sun la relatii cu clientii si un domn imi raspunde intr-o engleza cu un puternic accent hindi. Deseori doar deduc ce-mi spune .... urasc sa vorbesc cu indienii la telefon! In fine, dupa multe intrebari am detectat problema. Trebuie sa imi setez un fel de Roaming pe telefon fiindca am trecut din Karnataka in Delhi. Daca am inteles corect, fiecare stat are propriile tarife, oferte de telefonie mobila si este un Roaming intern pe care trebuie sa-l activez din setari pt a putea folosi datele in New Delhi. Super tare frate si cum fac treaba asta? Imi explica dar nu inteleg deloc. Imi spune pas cu pas, dar tot ma pied pe la jumatatea setarilor. Offf ... de ce trebuie sa fie atat de greu?! Ii multumesc frumos si inchid.

Practic n-am nici o alta varianta decat sa imi dau telefonul unui necunoscut, sa-mi activeze el Roming sau macar sa ma ghideze pas cu pas. Imi amintesc acum vorba unui prieten ~Daca nu ai incredere in oameni, mai bine nu te duce~ Asa e, intr-o vacanta, mai ales in India, depinzi de oameni. Depind de soferii de tuk-tuk, sunt la mana receptionerilor, a ghizilor de turism, a celor ce gatesc etc. Daca nu am incredere ca totul va fi bine, o sa plec bolnava de paranoia din India. Asa ca fara sa ma gandesc prea mult, arunc o privire peste multimea din fata statiei de metrou si aleg sa imi incerc norocul cu o tinerica, ce pare total neofensiva si intuitia imi spune ca e ok. Ii explic problema, ea imi cere telefonul, sa se uite la setari. Nu stiu ce face, dar il tot butoneaza si in final mi-l intinde si-mi arata ca am semnal. In 2 minute telefonul meu merge ca NOU! Ii multumesc frumos! Imi spune ca e ok, ca stie ca e greu pt turisti si ma intreaba de unde sunt. Auzise de Romania, stia de Nadia Comaneci.

Fata se ridica de pe bordura si da sa plece, dar o mai opresc o data sa intreb daca directia spre Hostel e cea care cred eu ca e si daca intr-adevar sunt doar 3 km. Se uite pe telefonul meu si imi spune ca asa este, dar hostelul pare a fi intr-un bazar si s-ar putea sa ma ratacesc acolo. Dar daca vreau vine cu mine. Ok!Sincer doream sa ma plimb pe jos ca sa intru intr-un birou turistic si pe principiul ca trebuie sa am incredere in oameni, mi s-a parut ok sa merg ghidata de ea.

Primele impresii despre New Delhi


Doar ca caldura .... caldura e innabusitoare! E 5pm si cred ca sunt vreo 30 de grade. Senzatia? Exact ca in sera. Daca nu ati fost niciodata intr-o sera adevarata atunci poate va amintiti serele din Gradinile Botanice. Acele incaperi in care iti vine sa mori de cum pui primul pas inauntru si iesi ud leoarca desi nu stai decat 5 minute. Asa e in New Delhi acum! Cu rucsacul in spate e criminal. Inspir gaze de esapament si lacrimez de la atata praf. Ma minunez de tot ce vad in jurul meu. Uneori am impresia ca sunt in Bucuresti, uneori in Petrosani si deseori la Paris! New Delhi e plin de contradictii si contrastele sunt izbitoare. In ultimele 10 minute am vazut cladiri in stil comunist, blocuri de beton ce par neterminate, birouri de sticla ca in cartierul Le Defense, vile pictate intr-un alb perfect in stil british colonial, 1000 de masini, camioane pictate in culori vii, o familie ce mergea pe un magar, 1000 de motociclete care foarte rar duc 2 persoane, de cele mai multe ori merg pe ele trei sau chiar patru oameni, vaci fara numar, carute trase de boi, un Ferrari ce isi ambaleaza motorul la fiecare semafor si multi oameni! Foarte multi oameni! In fata unui templu era covor de oameni intinsi pe jos. Am trecut pe varful picioarelor printre ei. Fata mi-a spus ca stau acolo fiindca primesc cina gratuit de la templu. E nebunie! Prima impresie: New Delhi e exact asa cum mi-am imaginat, dar de doua ori mai socant!



new-delhi-street-food

New-Delhi-noaptea-bazar

bazar-New-Delhi

Strazi-New-Delhi

Al doilea soc l-am avut cand am ajuns intr-o zona ce mie mi se parea ca nu face parte din India. Adica, ma rog, nu India pe care o stiam eu. Tipa (care intre timp am aflat ca o cheama Sanjana) mi-a spus ca acest loc se numeste Connaught Place si este o zona circulara cu 3 randuri de strazi comerciale. Cum arata strazile astea? Un fel de Champ Elysee in curba! Toate magazinele sunt ale marilor branduri, peste tot sunt buticuri de telefoane, aparate foto, costume barbatesti de calitate, pantofi de piele, va spun, zici ca nu sunt in India. Sanjana imi spune ca aici cu siguranta gasesc un birou turistic ca sa-mi rezerv excursia pe maine. Intr-adevar, gasim unul. De cum intram ne ia in primire un business man ce se vede de la o posta, ca vrea sa ma faca de bani. Prima intrebare e cate zile am in India si a doua intrebare e cati bani am. As vrea sa plec dar sunt prea obosita dupa mersul pe jos, prin caldura, ca sa caut alta agentie de turism, asa ca il rog sa imi caute doar trasee pe o zi in New Delhi. Prima data imi spune variantele scumpe (1000-2000 rupi) dar apoi ii arat pliantul primit la informatiile turistice din aeroport si ii spun ca de fapt ma intereseaza aceasta oferta. O are si pe asta, ma costa 400 rupi 1 zi intreaga in New Delhi, cu autocarul, oprire la 8 obiective turistice, cu pick up de la Hotel. Batem palma dupa ce ma pune sa-i promit ca dimineata, cand voi fi mai odihnita, o sa ascult propunerea lor pt o vacanta in Himalaya si oferta Triunghiul de aur (New Delhi - Agra - Jaipur in 5 zile). Platesc, iau voucherul de calatorie, las adresa de la Hostel si numarul meu de telefon si ii spun ca astept soferul la 8 dimineata.

Sanjana e ingerul meu pazitor din New Delhi, fata pe care nu o voi uita niciodata


Sanjana e o dulceata de fata. Va spun sincer ca in India exista ingeri si Sanjana am impresia ca a fost trimisa special in fata statiei de metrou ca sa ma salveze pe mine (de fapt isi astepta prietenele ce urmau sa vina cu metroul, ca sa mearga la cinema). Acum ca le-a lasat balta, ca sa isi ghideze noua prietena (adica pe mine, fiindca v-am spus ca indienii iubesc strainii si au o curiozitate mare fata de ei) vreau si eu sa fac ceva pt ea si o invit la cina. Oricum azi nu mancasem mai nimic, doar ceva uscaturi primite pe avion. Sanjana refuza in cel mai categoric mod posibil. Imi spune ca in familia ei nu se mananca la restaurant, ca mama ei gateste foarte bine si daca mi-e foame ma duce la ea acasa. Sincer m-as duce, dar cu rucsacul si fara cazare, prefer sa manancam in oras. Stiu, ca nu o sa accepte, asa ca o pacalesc sa ma duca doar pana la un restaurant, apoi ii spun ca impartim impreuna un fel principal (ca sa nu creada ca ma cheltuiesc pt ea) si in final, accepta. Evident, comand doua curry (unul vegetarian si unul non-veg cu carne de pui) si o rog sa manance cu mine, fiindca traditia romaneasca spune ca nu pot manca singura in oras. Sanjana rade si se supune. E o scolarita de 16 ani, imbracata in blugi si un hanorac Gap ce face nota discordanta printre toate domnisoarele imbracate in sariuri feminine. Asa e ea, ca un baietoi si imi spune ca-i place sportul, gimnastica si fotbalul si ca mama ei tot vrea sa o marite. Momentan a scapat fiindca nu au suficienti bani (cica nunta ei va indatora familia pe viata asa ca mai asteapta sa stranga ceva bani).

New-Delhi-mancare

Dupa masa, iesim din nou in aglomeratia si zarva de pe strazi si merg ghidata de ea spre Hostel. La prima vedere New Delhi nu pare deloc periculos (sunt mii de oameni peste tot) si avand-o pe Sanjana aproape, ma simt in siguranta. Hostelul Backpakers Panda se afla intr-adevar intr-un fel de bazar, pe o strada cu sute de pancarde luminoase (reclame de Hotel-uri, Guest House-uri, restaurante, magazine) printre zeci de tarabe unde se prepara live mancare de strada si mici buticuri unde oamenii fac de toate (cos pantaloni, altii picteaza, unele sunt cu telefoane mobile, depanari, bijuterii, haine, cauciucuri si saltele) este o nebunie totala. Partea buna e ca am vazut deja vreo 5 turisti straini si oamenii nu ma privesc ca de pe alta planeta (o diferenta enorma fata de Bangalore).

In fata hostelului Sanjana imi multumeste pentru tot si imi spune ca trebuie sa se grabeasca acasa, ca mai are de invatat, asa ca nici nu apuc sa dau bine mana cu ea si sa-i multumesc (as fi avut sa-i mai pun atat de multe intrebari) ca intr-o clipa opreste un tuk tuk, urca in el si se face nevazuta. Sanjana a intrat in viata mea acum 3 ore, parca special ca sa ma ajute pe mine, salvatoarea mea din New Delhi, a carui numar de telefon nu am apucat sa il iau si pe care probabil nu o sa o mai vad niciodata! Dar multumesc tuturor zeilor ca au trimis-o in calea mea! Oamenii Indiei sunt extraordinari!

Seara am petrecut-o fericita la Hostelul Backpakers Panda 


Acest hostel este cel mai bun loc in care puteam sa nimeresc din New Delhi! Sunt convinsa de asta din primele 10 minute cand un tanar indian ma ajuta sa completez in registru si apoi imi duce bagajul in sus pe scari spre dormitorul feminin. Am avut grija sa imi aleg un dormitor doar pentru femei fiindca nu stiu cum sta treaba cu Hostelurile in India. Dar cand deschid usa de la camera, toate temerile mele se risipesc. Sunt 4 paturi supraetajate, cu dulapuri incastrate in partea de jos a ficarui pat, totul e super curat si arata ca orice Hostel din Europa. Fiecare pat are propria priza, propria lampa, propriul ventilator si aerul conditionat plasat deauspra geamului isi face treaba. Toaleta e ca o piscina, neavand parte speciala pentru dus, dar e ok. E mult mai bine decat ma asteptam. Iar bonusul e terasa de pe acoperis unde sunt plasate niste fotolii vechi si niste tabureti pe care stau la discutii in jur de 20 de oameni, jumatate indieni, jumatate straini. Prima data imi sun parintii, apoi prietenii din Bangalore, apoi prietenii de acasa ca sa anunt pe toata lumea ca sunt bine si e totul Ok in New Delhi si apoi intru in discutii cu restul calatorilor. Beau o bere si ma bucur ca sunt in vacanta! Am mai supravietuit o zi in India!

New-Delhi-hostel-backpakers-panda

New-Delhi-backpakers-panda


😍 Apreciez comentariile voastre pe blog  😍

» Urmeaza sa calatoresti in INDIA? Citeste tot jurnalul meu de calatorie 


Daca vreti sa stiti primii cand postez un articol va puteti abona la postari prin e-mail (click), iar daca vreti sa cititi si ale postari accesati Cuprinsul blogului (click)!

5 comentarii:

  1. Cristina12:13 a.m.

    După părerea mea de amator, chiar ai talent la scris, Alice. Şi ai ochi de fotograf, pozele sunt mai mult decât simple instantanee. Am descoperit serialul despre India săptămâna trecută (nu mai intrasem de mult pe blogul tău, în parte şi pentru că tocmai m-am întors din Maroc) şi de atunci aştept cu nerăbdare episoadele următoare. Ţine-o tot aşa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am savurat descrierile!:) astept si celelalte episoade. Shakuka

    RăspundețiȘtergere
  3. Arsene Mihaela12:36 p.m.

    Am cautat sa nu-mi scenarii catastrofice si sa reactionez pe moment, mi-a fost mai usor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Alex Cata12:36 p.m.

    Slabute probleme acum ! In India cam naspa la hostel ! Adresa la hotel trebuie sa o sti dinainte poate in momentul ala nu ti merge netul ��! A 3- a descarca Sygic Navi e gratis si nu ai nevoie de net sa il folosesti te ajuta oriunde ��

    RăspundețiȘtergere
  5. Modul de abordare al acestui articol, m-a ajutat sa inteleg anumite aspecte legate de acest subiect.Felicit echipa care a scris acest articol!

    RăspundețiȘtergere